Czołgi niemieckie w WoT

Niemieckich czołgów lekkich jest niewiele. Nie ma tu dużego wyboru. Jednak według nas warto się zainteresować:

1. Pz.Kpfw. II Luchs

 

   Jest to czołg zwiadowczy w grze umieszczony na 4 poziomie. Jak na czołg lekki ma przyzwoity pancerz wahający się od 30 mm na płycie przedniej kadłuba do 50 mm z przodu wieży. Posiada kilka dział, ale najlepszym wydaje się nam działko 30 mm posiadające magazynek, dzięki któremu Luchs może spokojnie rozprawiać się z czołgami na swoim poziomie. Średnie obrażenia wynoszą ok. 1000 punktów na minutę. Posiada on 340 punktów życia, czyli całkiem sporo jak na ten rodzaj czołgu. Jest to bardzo szybki i zwrotny zwiadowca, który rozpędza się do 60 km/h i potrafi uciec przed każdym wrogiem. Poza tym bardzo ciężko go trafić.

  Luchs na 3 i 4 poziomie może pełnić rolę czołgu przeprowadzającego szybkie ataki i flankującego przeciwników, gdyż przy swoich statystykach świetnie się do tego nadaje. Jednak, gdy zostanie wylosowany na wyższe poziomy jedyne do czego się nadaje to zwiad pasywny z ukrycia, gdyż np. KV-85 z 6 poziomu może zniszczyć go jednym strzałem.

2. VK 16.02 Leopard

 

  Jest to czołg zwiadowczy umieszczony na 5 poziomie, który jest nieco podobny do Luchsa i opracowywuje się go za pomocą właśnie tej maszyny. Podobnie jak w przypadku Luchsa ma on bardzo dobry pancerz jak na zwiadowcę: po 50 mm na przodzie kadłuba i wieży. Uzbrojony jest w to samo działo, co poprzednik, ale zadaje większe obrażenia na minutę wahające się w okolicach 1200 punktów. Ma przyzwoite 440 punkty życia. Poza tym jest równie szybki jak swój protoplasta - także rozpędza się do 60 km/h.

   Gra się nim podobnie jak Luchsem, ale jest jedna różnica. Czołg ten może pełnić głównie tylko rolę zwiadowcy, gdyż jego działo często ma po prostu za słabą penetrację względem czołgów na które trafia. Jest więc to "spotter" w najprawdziwszym wydaniu.

3. VK 28.01

 

   Jest to czołg 6 poziomu, który opracowywuje się za pomocą doświadczenia zdobytego na VK-ce 16.01. Posiada on pancerz takiej samej grubości jak swój poprzednik. Ma jednak lepsze działo, a mianowicie krótkolufową 105 mm KW.K. L/28, która średnio zadaje obrażenia rzędu 350 - 410 punktów na strzał, ale jest za to niezbyt celna. Średnie obrażenia na minutę wynoszą 2625 punkty, co jest świetnym wynikiem. Czołg ten posiada 610 punktów HP. Jest bardzo szybki - rozpędza się maksymalnie do 68 km/h przez, co bardzo trudno go trafić i zniszczyć.

   Pojazd ten jest typowym zwiadowcą, który ma za zadanie wykrywać wrogie czołgi, podawać sojusznikom ich pozycje oraz unikać wykrycia i ostrzału. Działo, które posiada zapewnia mu możliwość dość skutecznej obrony, ale niski współczynnik penetracji powoduje, że lepiej nie zawierzać mu wszystkiego. Pasywny zwiad jest zdecydowanie najmocniejszą stroną tej maszyny, szczególnie, gdy posiada ona kamuflaż i siatkę maskującą oraz odsłoniętą optykę.

4. SP I C

 

   Sp I C jest jednym z najciekawszych czołgów lekkich w niemieckich drzewku, jakie można spotkać. Został wprowadzony stosunkowo niedawno, ale od tego momentu zdążył zrobić furorę. Jest to pojazd 7 poziomu opracowywany z VK-i 28.01. Posiada, a raczej "nie posiada" pancerza, który w najgrubszym miejscu ma zaledwie 15 mm. Mamy w jego przypadku do wyboru kilka dział, ale najlepszym z nich wydaje sie obecnie 90 mm Mercar (magazynkowe). Jego średnie uszkodzenia na minutę wynoszą 1700 punktów. Czołg ten ma 880 punktów życia. Jest najwolniejszy z dotychczas omówionych przez nas czołgów lekkich, gdyż rozpędza się do "zaledwie" 58 km/h.

   SP jest czołgiem bardzo mobilnym, którego zadaniem jest głównie wykrywanie wrogów. Jeśli posiada kamuflaż ciężko go wykryć nawet jeśli jesteśmy przez niego ostrzeliwani. Magazynkowe działo pozwala mu przeprowadzać szybkie wyskoki, które kosztują wrogów po 700 - 900 punktów życia. Dzięki temu jest to maszyna bardzo specyficzna, którą zdecydowanie warto mieć w swojej "stajni".

5. RU 251

 

   RU 251 jest ostatnim pojazdem w linni lekkiej niemieckich czołgów i jest jej niekwestionowanym królem. Umieszczony został na 8 poziomie. Jego pancerz waha się od 20 do 25 mm. Uzbrojony jest w działo 90 mm, które zadaje średnio między 240, a 320 punktów uszkodzeń na strzał. Średnie uszkodzenia na minutę zadawane przez ten czołg wynoszą około 2322 punktów. Pojazd ma 1200 punktów wytrzymałości. Jest wręcz niesamowicie szybki - może się rozpędzić do 80 km/h przez, co jest trudny do namierzenia i unieszkodliwienia.

  Gra nim jest podobna, jak w przypadku pozostałych czołgów lekkich. Głównie zajmuje się on zwiadem i dobijaniem wrogich czołgów. W ostateczności może przeprowadzać szybkie ataki w celu unieszkodliwienia wrogich dział artyleryjskich.



Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl