Czołgi niemieckie w WoT

Niemieckie czołgi ciężkie są bardzo ciekawymi maszynami. Potrafią być pojazdami, które przy dobrej taktyce użycia mogą wygrać bitwę w pojedynkę. Wybraliśmy 5 z nich, które według nas zasługują na największą uwagę. Są to:

1. Tiger I

 

   Tygrys jest z pewnością maszyną kultową i jednym z najbardziej rozpoznawalnych czołgów II wojny światowej. Przez wiele osób interesujących się tamtym okresem jest uważany za najlepszy czołg tej wojny, a z pewnością za jeden z najskuteczniejszych, jakie brały udział w walkach. Była to naprawdę świetna maszyna, która budziła przestrach w oczach alianckich pancerniaków. Z powodu tej rozpoznawalności jest dla wielu graczy rozpoczynających grę w World of Tanks pierwszym celem, który chcą osiągnąć. To dla nich prawdziwy obiekt pożądania, który może ich jednak niemile zaskoczyć. Dlaczego? Jest tak z kilku powodów. Po pierwsze walka Tygrysem podczas II wojny światowej wyglądała inaczej niż walka nim w grze. Tiger podczas II wojny światowej - chociażby na Łuku Kurskim miał przeciwko sobie czołgi pokroju T-34 i mógł walczyć z nimi na długie dystanse, a w grze jego potencjalnym wrogiem jest choćby IS i walka z nim nie może toczyć się na odległości większej niż 300 metrów, a to bardzo osłabia siłę rażenia niemieckiego czołgu. Poza tym na nieskuteczność Tygrysa składa się jeszcze kilka rzeczy.

   Wracając jednak do suchych wiadomości na temat tej maszyny - w grze znajduje się ona na 7 poziomie. Tiger I ma 1500 punktów wytrzymałości (życia - w skrócie HP). Jest całkiem mobilny, co wydaje się jego plusem. Może się rozpędzić do 40 km/h. Do plusów należy również jego działo kalibru 88 mm, które jest bardzo celne i zadaje średnie obrażenia na strzał rzędu 240 - 295 punktów. Poza tym posiada ono dobry współczynnik penetracji pancerza. Średnie obrażenia na minutę zadawane przez Tygrysa wahają się w okolicach 2200 punktów. Minusem tego czołgu jest zdecydowanie pancerz. Ma on 100 mm grubości z przodu kadłuba i tyle samo na wieży. I o ile wieża jest dość trudna do przebicia, to pancerz kadłuba jest jakby był z papieru. Przebija go większość czołgów 6 i 7 poziomu, nie mówiąc o 8 czy 9. Dlatego wielu graczy sparza się na tym czołgu, gdyż nie okazuje się on tak świetny, jak podczas wojny. Nowi gracze słabo znający tą maszynę często szarżują nią do przodu, co jest wręcz samobójstwem i zapewnieniem sobie szybkiej śmierci. Tymczasem Tygrysem powinno się grać z drugiej linii na co pozwala mu jego świetne działo. Inną sprawą jest to, że wielu ze słabszych graczy nie jest nawet w stanie opracować tego czołgu, gdyż linia do niego prowadząca nie jest linią łatwą, a wręcz jedną z trudniejszych w niemieckim drzewku i całej grze.

   Podsumowując - Tygrysem trzeba umieć grać lub się szybko tego nauczyć, żeby czerpać z rozgrywania nim bitew przyjemność. Nie można nim szarżować - jest to typowy czołg drugiej linii, który dzięki bardzo celnemu działu jest świetnym snajperem. Trzeba też grać nim w zgrupowaniach maszyn, gdyż sam Tygrys jest bezbronny wobec wielu maszyn, jeśli narzucą mu walkę na swoich warunkach. Tą maszyną należy również grać ostrożnie nie licząc kilku wypadków np. spotkania z IS-em z którym trzeba się szczepić, gdyż Tygrys ma lepszą szybkostrzelność niż IS. W innym wypadku wymiana ciosów z tym czołgiem ( strzał za strzał) musiałaby się dla Tigera skończyć tragicznie. Stosując się do tych wskazówek mimo swych minusów Tygrys może może stać się jednak bardzo skutecznym czołgiem decydującym o losach bitew.

2. Tiger II

 

   Tygrys Królewski to maszyna nie mniej kultowa niz Tiger I. Wywarł on mniejszy wpływ na losy II wojny niż swój poprzednik, lecz jest uznawany na najpotężniejszy czołg tego okresu. Dla wielu graczy jest kolejnym celem po Tygrysie I. Jest to maszyna dość specyficzna, którą trzeba nauczyć się grać. W grze znajduje się ona na 8 poziomie. Konigstiger jest pojazdem o dość dobrej mobilności, jak na czołg ciężki i może się on rozpędzić do 38 km/h. Jego pancerz kadłuba ma z przodu 150 mm grubości, zaś pancerz wieży ma do 185 mm grubości. Jest on więc całkiem przyzwoity. Tiger II ma do wyboru dwa działa: historyczne kalibru 88 mm i prototypowe kalibru 105 mm. Według nas lepszym wyborem jest drugie z nich. Jest ono bardzo celne, co czyni z Tygrysa Królewskiego świetnego snajpera. Zadaje ono między 320, a 420 obrażeń na strzał. Średnie obrażenia na minutę Bengala ( bo w tłumaczeniu niedosłownym z niemieckiego nazywa się go Tygrysem bengalskim) wynoszą prawie 1850 punktów. Posiada on 1600 HP.

   Czołg ten jak już wcześniej wspominaliśmy jest pojazdem specyficznym. Nie jest to czołg nadajacy się do przełamywania linii frontu, lecz do wsparcia innych pojazdów z drugiej linii. Pozwala mu na to świetna celność działa. Nie można nim walczyć z innymi czołgami ciężkimi na bliskich dystansach, gdyż wtedy Bengala jest bardzo łatwo zniszczyć. Mimo wszystko jest to czołg bardzo dobry i warty polecenia, który każdy gracz powinien mieć w garażu - choćby z sentymentu do tej historycznej maszyny.

3. E-75

 

   E-75 to lepiej opancerzona i uzbrojona kopia Tygrysa Królewskiego (podobieństwa z Tigerem II są bardzo widoczne), która miała go zastąpić w jednostkach Wehrmachtu, ale nigdy nie weszła do służby. Jej projekt powstał w ramach tzw. projektu "E". Czołg ten jest jedną z ciekawszych i piękniejszych maszyn w grze. Jest on umieszczony na poziomie 9. Jego mobilność, jak na czołg ciężki jest bardzo dobra, gdyż pojazd ten może się rozpędzić nawet do 40 km/h. Pancerz E-lki jest całkiem niezły. Z przodu kadłuba jego grubość wynosi 160 mm, ale mimo wszystko jak na 9 poziom to trochę za mało (optymalne byłoby 185 mm grubości). Pancerz wieży ma 252 mm, co jest świetnym wynikiem. E-75 jest uzbrojone w bardzo dobre działo kalibru 128 mm. Jest ono całkiem celne i zadaje średnie obrażenia na poziomie 490 - 630 punktów. Z kolei średnie obrażenia na minutę w tym czołgu wynoszą prawie 1900 punktów.

  E-75 jest czołgiem wielofunkcyjnym. Sprawdza się w walce ze wszystkimi typami pojazdów. Może walczyć na tzw. "przepychaczach", ale również na otwartym terenie, gdzie jednak musi uważać na artylerię, która może mocno uprzykrzyć mu życie. Trzeba jednak uważać na przedni pancerz kadłuba i kątować się dodatkowo, gdyż nie jest on zbyt twardy i dość łatwo się go przebija.

4. E-100

 

   E-100 to czołg superciężki. Jest on umieszczony w grze na 10 poziomie. Jak można sie domyślić jest to czołg mało mobliny, który rozpędza się do 30 km/h. Nie może być jednak inaczej w przypadku maszyny, która waży prawie 130 ton. Za to posiada ona bardzo dobry pancerz. Na przodzie kabłuba jest to 200 mm ustawione pod dużym kątem. Pancerz wieży jest grubszy i ma do 250 mm, ale nie jest skątowany. Czołg ma 2700 HP. Jest również uzbrojony w dobre działo, które zadaje średnio 750 - 950 punktów obrażeń na strzał, ale jest niestety dość niecelne i trzeba się liczyć z tym, że nie każdy pocisk trafi tam, gdzie chcemy. Średnie uszkodzenia na minutę w przypadku tej maszyny wynoszą 2250 punktów.

   E-100 to typowy czołg, którego zadaniem jest przełamanie wroga i prowadzenie natarcia w pierwszej linii ataku. Świetnie radzi sobie na tzw. "przepychaczach" i w walce z innymi czołgami ciężkimi, szczególnie na krótkich dystansach. Musi jednak uważać na artylerię dla której maszyna ta jest łatwym celem. E-100 nie powinno się również używać do walki na otwartym terenie, gdyż to czołg, który najlepiej radzi sobie w walce w miastach.

5. Maus

 

  Nazwa Maus, czyli Mysz średnio pasuje do tego pojazdu. Wielu graczy mogłoby pomyśleć, że jest to niewielki i zwinny czołg ciężki, bo tak sugeruje nazwa. Maus jest jednak czołgiem o kompletnie innych statystykach, zbliżonych nieco do tych E-100. Ma on 3200 punktów wytrzymałości. Jest bardzo wolny i rozpędza się do zaledwie 20 km/h, ale nie może być inaczej w przypadku czołgu, który waży prawie 200 ton. Przez niewielką mobilność jest on bardzo łatwym celem dla artylerii, która jest największym wrogiem Myszy. Czołg ten posiada świetny pancerz. Przednia płyta kadłuba ma 200 mm grubości i jest dodatkowo skątowana, co powoduje, że może odbić wiele pocisków. Pancerz wieży ma do 260 mm grubości, co również jest dobrym wynikiem. Maus jest uzbrojony w bardzo dobre działo kalibru 128 mm. Jest ono całkiem celne i zadaje dobre obrażenia na strzał, które wahają się między 490, a 630 punktów. Średnie obrażenia na minutę w tym czołgu wynoszą 2450 punktów. W grze jest on umieszczony na poziomie 10.

   Maus podobnie jak E-100 jest czołgiem przełamania. Używa się go głównie na tzw. "przepychaczach", gdzie jest często zabezpieczony od ognia artylerii. Jest to pojazd bardzo skuteczny w walce z innymi czołgami ciężkimi. Ponieważ jest to czołg wolny trzeba już na początku bitwy wybrać sobie w jego przypadku cel ataku. Nie można nim też wyjeżdżać na otwarty teren, gdyż zachowanie takie w przypadku tej maszyny to samobójstwo.



Dodaj komentarz






Dodaj

Komentarze

Hubert, Dodany: 15.02.2019, 10:49
WOW WOW

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl